Returnering & refusion
Returnering af varer og fortrydelsesret
Skal du returnere noget? Intet problem. Fra den dato, du modtager din ordre, har du 30 dage til at returnere.
Følg disse nemme trin for at fuldføre returneringsprocessen:
1 - Du skal blot udfylde returformularen og pakke varerne sikkert.
2 - Du kan returnere din pakke ved hjælp af enhver posttjeneste. Bemærk venligst, at du selv skal betale for portoen.
3 - Husk at bede om købsbevis hos postvæsenet, for at registrere at pakken er sendt til os.
4 - Din del er gjort! Vi kontakter dig, når din tilbagebetaling er foretaget.
Sørg for, at alle varer sendes tilbage til os i deres originale stand.
Hvis du har lavet flere ordrer og ønsker at returnere varer fra dem i én pakke; det er helt fint. Pak varerne sammen i én kasse, men sørg for at inkludere de udfyldte returformularer fra de forskellige ordrer. Hvis du har mistet din returformular eller returetiketten, bedes du kontakte os på webshop@tonsure.eu, så sender vi dig en ny.
Udveksle
For at bytte en vare, kan du sende din vare tilbage til os. Angiv venligst dine ønsker om ombytning i returformularen.
Du har ret til at fortryde dit køb uden begrundelse i en periode på 30 dage. Hvis du har købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde dit køb af nogle eller alle varerne. Din fortrydelsesret ophører 30 dage efter, at du eller en tredjepart angivet af dig (dog ikke leverandøren) fysisk har modtaget varerne.
Hvis du har bestilt flere varer, og vi ikke kan levere alle varerne på samme tid, begynder din fortrydelsesret fra den dato, hvor du eller en af dig oplyst tredjepart (dog ikke leverandøren) fysisk har modtaget den sidste vare. Hvis fortrydelsesperioden udløber på en helligdag, lørdag, søndag, grundlovsdag (5. juni), juleaftensdag (24. december) eller nytårsaftensdag (31. december), forlænges fortrydelsesfristen til næste hverdag .
Sådan udnytter du din fortrydelsesret
For at udnytte din fortrydelsesret skal du skrive en e-mail om, at du gør brug af din fortrydelsesret og sende den til: press@tonsure.eu
Du kan ikke fortryde eller nægte at modtage en vare eller undlade at afhente en vare uden samtidig at have sendt en e-mail om, at du gør brug af din fortrydelsesret.
Din fortrydelse er gyldig, så længe du sender din fortrydelse, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Returnering af varer og tilhørende omkostninger
Hvis du har besluttet at fortryde dit køb, skal du returnere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du via e-mail har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen vil være overholdt, hvis du returnerer varen inden de 14 dage er udløbet.
Returvarer skal sendes til:
Tonsure lager:
Vest logistik
Michael Drewsens Vej 7, 8270 Højbjerg
Danmark
Varer kan ikke returneres som afhentning ved levering og ikke til en afhentningsadresse, og du skal selv betale for omkostningerne ved returnering af dem. Du bør også sikre dig, at en vare er pakket omhyggeligt, når du returnerer den. Du hæfter personligt for pakken/varerne, indtil vi har modtaget dem. Gem derfor eventuelle postkvitteringer og eventuelt track and trace-nummer.
Tilbagebetaling ved fortrydelse af køb
Når du fortryder et køb, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig for købet, inklusive eventuelle leveringsomkostninger. Dette gælder dog ikke følgende:
Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun ønsker at fortryde en del af dit køb, refunderer vi ikke leveringsomkostningerne. Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste leveringsform, som vi tilbyder, får du ikke den ekstra udgift refunderet.
Vi refunderer beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dag, vi modtog din meddelelse om annullering af ordre. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetaling, indtil vi har modtaget returvarerne, eller indtil du har indsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi refunderer dine penge med den samme betalingsmetode, som du brugte ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har givet samtykke til en anden tilbagebetalingsmetode. Du skal under ingen omstændigheder betale nogen form for gebyrer som følge af refusion.
Prøver en vare og emballage
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi som følge af håndtering ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå dens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Du kan normalt undersøge en vare på samme måde, som du ville gøre i butikken. Men du må ikke bruge det. Hvis du har brugt det på en måde, som du ikke må eller på en måde, som du ikke er i stand til at gøre i en butik, og vi ikke kan sælge det igen for den fulde pris, kan du forvente, at vi trækker afskrivningsværdien fra det beløb, du skal have refunderet. Hvis varen ikke længere har salgsværdi, refunderer vi ikke købsbeløbet.
Enhver vare skal returneres i dens originale emballage. Du bør også sikre dig, at en vare er pakket omhyggeligt, når du returnerer den. Du hæfter personligt for pakken/varerne, indtil vi har modtaget dem. Gem derfor eventuelle postkvitteringer og eventuelt track and trace-nummer.
Klager – hvis der er noget galt med en vare
Som forbruger har du ret til at klage i en periode på 24 måneder. Det betyder, at hvis varen har en defekt, og du klager med det samme, har du i første omgang ret til at få varen repareret eller ombyttet. Hvis dette ikke kan lade sig gøre eller ikke kan lade sig gøre inden for en rimelig frist, kan du alt efter omstændighederne få dine penge refunderet eller modtage et afslag i prisen.
En fejl er fx en fabrikations- eller materialefejl eller forkerte oplysninger om varen. Men almindelig slitage eller skade på varen forårsaget af dig, er ikke en mangel. Hvis du opdager en mangel, skal du indgive en klage til os "inden for en rimelig frist". Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, især hvis skaden er forårsaget af transport.
Men klager du inden for to måneder efter, at du har opdaget manglen, er dette stadig en rimelig frist. Hvis reklamationen er gyldig, refunderer vi rimelige og nødvendige fragtomkostninger.
Men hvis du mener, at varen har en defekt, bedes du give os så mange detaljer som muligt om, hvad problemet er.
Vær opmærksom på, at en returneret vare altid skal være i forsvarlig emballage, og du skal indhente en kvittering for forsendelsen. Gem postkvitteringer, herunder oplysninger om fragtomkostninger og eventuelt track and trace-nummer.
Klageproces
Hvis du modtager en beskadiget vare, bedes du straks kontakte os ved at skrive til os på press@tonsure.eu . Hvis en vare, du har købt, har en fabrikationsfejl inden for to år efter købet, bedes du kontakte os på press@tonsure.eu , og vi vil gøre, hvad vi kan for at hjælpe.